GILDENULAND.nl maakt gebruik van functionele-, analytische- en tracking-cookies om de website te verbeteren. Hiervoor slaan wij informatie op zoals je IP-adres, je surfgedrag en alle persoonsgegevens die je zelf bij ons achterlaat. Wij gebruiken deze gegevens om met tools van andere partijen deze informatie te analyseren om onze website te verbeteren. Je kunt nu direct toestemming geven voor al deze cookies.

Informatie spellen

Hier vind u informatie over de verschillende spellen.
U kunt hier ook de informatie bladen downloaden per spel. Uiteraard staan deze informatie bladen ook bij elkaar op onze download pagina. Ook het "Spel score formulier" kunt u hier downloaden.

Blikken gooien

Probeer met 3 ballen de 6 blikken om te gooien.
Elk blik dat om is brengt 1 punt op.


Informatie blad.

blikgooien

Gildebroederspel

Probeer om de gildebroeders om te gooien.
Dit doe je door een slinger te geven aan de bal.
Men mag 3 maal slingeren! Tel het aantal punten
van de omgevallen gildebroeders.


Informatie blad

gildebroederspel
Hengelen

Neem de hengel en ga op afstand van de bak staan.
Neem genoeg afstand zodat je niet kan kijken naar
de vissen. Haal in 3 beurten de vissen uit de bak
doormiddel van magneten. Tel de punten bij elkaar
die je hebt opgevist.


Informatie blad

visspel
Hoefijzerwerpen

Neem 5 hoefijzers in de hand en ga op +- 2 meter
afstand van het doel staan. Probeer de hoefijzers
om de paal te werpen.
Ieder juist geworpen hoefijzer telt als 1 punt.


Informatie blad

hoefijzerspel tijdelijk
Het Kanon

2 x schieten met een knikker. Het aantal omgevallen
gildenbroeders telt voor 1 punt.


Informatie blad

het kanon
Knikkerkast

3 Knikkers loslaten bovenin.
Tel het aantal punten onder.


Informatie blad

knikkerkast
Bagatelle

Neem 5 knikkers en leg deze naast u neer.
Elke knikker schiet u, met gepaste kracht weg
met de schiet hendel.
Wanneer een knikker terug valt in de schietbaan,
mag deze opnieuw worden af geschoten.
Tel het aantal punten.


Informatie blad

bagatelle
Pluimert

Plaats de pluimpjes op de hefarm.
Sla met gepaste kracht de pluim weg.
Tel het aantal behaalde punten.


Informatie blad

pluimert
Flipbarakken

Stoot met de keu 3 ballen in de vakjes bovenin.
Tel het aantal punten bij elkaar.


Informatie blad

flipbarakken
Het Gildelaantje

Plaats een knikker vooraan bij het wiel en laat de 
knikker over het pad zo ver mogelijk naar 
achteren rollen.
Tel het aantal punten bij elkaar.

Informatie blad

 gildelaantje
Ringwerpen

Neem 3 ringen en ga op 2 meter afstand van
het spelbord staan. Werp de 3 ringen en tel het
aantal behaalde punten op.


Informatie blad

ringwerpen
Trou Madame

Zet de schijf op zijn kant tegen de achterkant aan.
Rol de schijf naar beneden. Tel de schijven
die minimaal 50% in puntbakken liggen bij elkaar op.


Informatie blad

trou madame
Varken schieten

Probeer met de pijl en boog door het gat te schieten.
Iedere pijl die er door is telt voor 10 punten.
U mag 3 x schieten.


Informatie blad

varkenschieten
Wielrolspel

Leg het wiel strak tegen de achterzijde van de bak.
Rol dan met de vlakke hand het wiel naar voren.
Door de juiste kracht te gebruiken bent u instaat
de maximale punten te halen. U mag 2 x rollen.


Informatie blad

wielrolspel
Kaasspel

Plaats de knikker in de knikkerhouder en trek met
de twee touwtjes de knikkerhouder zover mogelijk
omhoog. 
Noteer het aantal punten behorende bij het niveau
waarin de knikker door het gat is gevallen.


Informatie blad

kaasspel klein
 
Top Tafel

Draai het touw om de tol en plaats de tol tussen de
twee houders in het speelbord. Trek het touw door
de gleuf heen en houd de tol met 1 vinger vast zodat
deze niet omvalt. Trek met een ferme ruk aan het
touw zodat de tol rond gaat tollen door het 
speelbord. Tel de omgevallen pionnen.
U mag 1 x tollen.


Informatie blad

 top tafel klein
 
Ring de pijl

Zorg dat de stekker in het stopcontact zit zodat het
spel draait. Ga op ca. 2 meter afstand staan en 
probeer de 14 ringen om een pijl te gooien.
U mag 14 x gooien.


Informatie blad

 ring de pijl klein